محمد جواد مغنية ( مترجم : احمد مقدسى )
222
اين است وهابيت . . . ( هذي هي الوهابية ) ( فارسى )
را از بين ببرى جز تو راهى بهسوى اميدهايم باقى نخواهد ماند و به يارى فردى جز تو نيرومند نخواهم شد و در دعا چهارم مىفرمايند : « الهى خاب الوافدون على غيرك و خسر المتعرضون الا لك وضاع الملمون الا بك و اجدب المنتجعون الا من انتجع فضلك » « 1 » يعنى : الهى كسىكه جز به در خانه تو روآورد نااميد برمىگردد و آنكه از غير تو حاجت بخواهد زيانكار است و جز مهمانان خانه كرم تو ضايعاند و كسىكه به سراغ خير و رحمت است جز از درياى كرم تو بهرهمند نمىشود و در دعاى پنجم مىفرمايند : « تباركت و تعاليت لا إله الا انت ، وحدك لا شريك لك ، و آمنت بك ، صدقت رسلك ، و قبلت بكتابك ، و كفرت بكل معبود غيرك ، و برئت ممن عبد سواك » « 2 » يعنى : خدايا جز تو آفريدگارى نيست ، مقام تو بس رفيع ، و الا و ارجمند است پيامبرانت را تصديق مىكنم و به كتاب آسمانى تو ايمان دارم معبودى را جز تو نمىپرستم و از كسانىكه جز تو را عبادت مىكنند بيزارم . كجاست عبادت وهابيون ، و توحيد كسانىكه تكفيركننده ديگرانند آيا عبادت و توحيد وهابيها با اين درجه از خلوص و در چنين سطح عالى است ؟ ! آيا صدور اين دعاها و مناجاتها جز از زبان كسىكه عقلى سالم و دلى پاك دارد و توحيد با گوشت و خون او آميخته است ، امكان دارد ؟
--> ( 1 ) . رجوع كنيد به صحيفه سجاديه : دعاى چهل و ششم ( دعاى روز عيد فطر و روز جمعه ) . ( 2 ) . مراجعه كنيد به صحيفه سجاديه : دعاى پنجاه و دوم ( دعا در الحاح و طلب رحمت ) .